poniedziałek, 5 sierpnia 2013

"Winnetou" - Karol May



Tytuł: "Winnetou"


Autor: Karol May


Dalsze części: 

  • Winnetou (tom I)
  • Winnetou (tom II)
  • Syn Łowcy Niedźwiedzi (lub Old Shatterhand)
  • Upiór z Llano Estacado (lub "Duch Llano Estacado")
  • Skarb w Srebrnym Jeziorze
  • Czarny mustang
  • Król naftowy (Król nafty)
  • Dolina Śmierci w cyklu "Kozak i łowca soboli"
  • Boże Narodzenie
  • Old Surehand
  • Szatan i Judasz
  • Winnetou (tom III)
  • Spadkobiercy Winnetou (znane także jako "Winnetou 4")



Streszczenie: Książka opowiada o tym, jak imiennik autora, Karol, otrzymuje propozycję pracy na Dzikim Zachodzie. Zapoznaje się z wodzem plemienia Apaczy, z którego pochodzi tytułowy bohater – Winnetou. Ich stosunki początkowo są wrogie, jednak później zawierają braterstwo krwi. Przeżywają wiele ekscytujących przygód, wspólnie lub oddzielnie.


Moja opinia: Tą książkę czytałam dawno, chyba półtora roku temu, jednak zapadła mi bardzo głęboko w pamięć. Przyznam szczerze, że jest to pierwsza książka, przy której się popłakałam; ten fragment pamiętam do dziś, co do słowa. Podobnie jak zakończenie, które również mnie zauroczyło swoim przesłaniem i formą. Uważam, że książka jest warta do przeczytania co najmniej ze względu na ciekawą fabułę i niezwykłe emocje towarzyszące jej czytaniu. Koniecznie po nią sięgnijcie!

Ocena: 10/10 (a można dać 11?)


Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz